• Poniedziałek - Piątek: 08:00 - 16:00
  • +48 61 865 50 45
  • kontakt@aldea.pl

Doradztwo informatyczne

Doradztwo informatyczne

„Nakłady i ryzyko związane z pozyskaniem i wdrożeniem systemu ERP są zbyt duże, aby podejmować tego typu decyzje bez wsparcia profesjonalistów…”

Pan Marek Bednarz

Członek Zarządu PORTA KMI POLAND Sp. z o.o. Sp. K.

“Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, to nie możesz tym zarządzać” – w dzisiejszym świecie biznesu maksyma ta nabiera szczególnego znaczenia. Podejmowanie decyzji coraz silniej opiera się na dostępie do informacji. Do podejmowania trafnych decyzji potrzeba informacji o niespotykanej dotąd jakości. W przedsiębiorstwie i jego otoczeniu coraz więcej obszarów nabiera krytycznego znaczenia. Dla zintegrowania informacji o wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji i podejmowania skutecznych decyzji jest potrzebny system ERP – w dłuższej perspektywie czasu, nie ma innej alternatywy.

Obszary doradztwa

Wybór systemu informatycznego
Więcej
Wybór dostawcy usług towarzyszących
Więcej
Podpisanie umowy z dostawcą
Więcej

Charakterystyka doradztwa

W zakresie tej grupy usług doradczych realizujemy działania identyfikujące i opisujące potrzeby przedsiębiorstwa, czy organizacji wobec systemu informatycznego oraz dostawcy usług towarzyszących; wsparcia w wyborze systemu i dostawcy usług; oraz aktywnego udziału w ustaleniu najkorzystniejszych i bezpiecznych warunków umowy.

W wyniku realizacji usług doradczych w tym obszarze doprowadzamy do podpisania umowy z dostawcą systemu informatycznego, który okazał się najlepszym w wyniku prowadzonego postępowania. Umowa dotyczy dostarczenia licencji oprogramowania, dostawy platformy sprzętowo – programowej, wdrożenia oprogramowania, świadczenia serwisu oprogramowania (producenta i dostawcy) oraz platformy sprzętowo – programowej.

Realizacja usług doradczych w tym obszarze polega na zidentyfikowaniu potrzeb przedsiębiorstwa wobec systemu informatycznego i platformy sprzętowo – programowej, a następnie zarekomendowaniu takiego rozwiązania informatycznego i dostawcy usług towarzyszących, którzy w najwyższym stopniu będą realizowali oczekiwania organizacji, na najkorzystniejszych zasadach i warunkach współpracy.

Ograniczenie ryzyka podjęcia niewłaściwej decyzji o systemie i dostawcy usług towarzyszących, czego niedopełnienie może skutkować utrudnieniami w funkcjonowaniu organizacji na długie lata lub nieprzewidzianą eskalacją kosztów i w efekcie, nieopłacalnością inwestycji.

Osiągnięcie atrakcyjniejszych cen za rozwiązanie, w wyniku uzyskania wysokiego poziomu rabatu od dostawcy podczas negocjacji warunków umowy. Dostawca zdaje sobie sprawę, że określone mechanizmy negocjacyjne nie zadziałają w obecności doradcy.

Skrócenie czasu realizacji wyboru systemu i dostawcy usług towarzyszących, poprzez znaczące ograniczenie zaangażowania własnych pracowników oraz skorzystanie z wiedzy konsultantów nt. systemów i dostawców usług. Nie warto rozpatrywać rozwiązań, które i tak nie mają szansy powodzenia.

Dostęp do aktualnych informacji o kierunkach rozwoju systemów informatycznych, sytuacji rynkowej ich producentów i dostawców oraz, co często najważniejsze, niepowodzeniach projektów wdrożeniowych. Te ostatnie, nie są wiedzą powszechnie dostępną.

Wsparcie w negocjacjach ostatecznych warunków umowy z dostawcą systemu i usług towarzyszących z udziałem naszej Kancelarii Prawnej, specjalizującej się w problematyce umów na rozwiązania IT.

Eksperci Cyfrowej Transformacji